«فوتبال دستی» در «حوض نقاشی»
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۷۸۳۴
شبکههای مختلف سیما در روزهای پنجشنبه و جمعه فیلمهای سینمایی روی آنتن میبرند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلمهای سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «مندیر بارون»، «رسم رفاقت»، «وال ای»، «حوض نقاشی»، «شعله ور»، «پدینگتون ۱»، «قرار تصادفی من با زندگی»، «برای دخترم ترمه»، «دوچرخه باز»، «فوتبال دستی»، «جیمی نوترون»، «مردی که همه چیز را میداند»، «ماجراجویی حیوان دست آموز ژوراسیک»، «مرد»، «راه طولانی خانه»، «ریشهها ۳»، «مرد دوگانه»، «قصر رویایی»، «دوستان ادی کویل»، «هفت معکوس»، «حادثه جویان»، «ریشهها ۴»، «زیبایی هر اتفاق»، «ماموران بزرگراه» و «پاگنده به هنگ کنگ میرود» پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه از شبکههای سیما روی آنتن میرود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شبکه یک سیما
تله فیلم «مندیر بارون» به کارگردانی علیرضا اسیوند جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش میشود.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «شاهرخ جوانی که اصالتاً بختیاری است ولی در تهران متولد و بزرگ شده، او فرزند یک رزمنده مفقود الاثر است. شاهرخ پس از اینکه در تهران گرفتار مشکلاتی میشود، تصمیم میگیرد به زادگاه پدری خود برگردد و به نوعی با بازگشت به اصل خویشتن، درمورد گذشته خانواده خود کنکاش میکند ...»
مرتضی رحیمی، سارا منجزی پور، حسن اسدی، داراب آقاسی زاده، حجت الله نجف پور، حبیب تاجمیری، قاسم سلیمانی، زهرا طاهری، کبری گودرزی، اشرف شاه حسینی، محمد معمر، مرتضی ناجی، مرتضی شاه بندری، علیرضا اسیوند و رامین راستاد در این تله فیلم نقش آفرینی میکنند.
شبکه دو سیما
فیلم تلویزیونی «رسم رفاقت» به کارگردانی رهبر قنبری، پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش میشود.
در این فیلم خواهیم دید: «فرید و پویا دو دوست و همکلاسی هستند که هر دو در یک باشگاه به ورزش تکواندو میپردازند. پدر فرید چند سال قبل فوت کرده و به همین جهت پدر پویا توجه ویژه ای نسبت به فرید دارد که با توجه به برتریهای کاری و اخلاقی فرید چندان خوشایند پویا نیست و گه گاه موجب حسادت او میشود. این ماجرا ادامه دارد تا این که در باشگاه تحولاتی ایجاد میشود و فرید و پویا در یک وزن قرار میگیرند و به این ترتیب رقیب همدیگر میشوند. پویا که فرصت را برای اینکه خودش را به پدر نشان بدهد مناسب دیده این رقابت را خیلی جدی میگیرد و کم کم آن را به دشمنی تبدیل میکند و ...»
شاهرخ فروتنیان، فریبا متخصص، آزیتا ترکاشوند، جلیل فرجاد و حسن عباسی در این فیلم بازی کردهاند.
فیلم سینمایی «وال ای» به کارگردانی «آندره استنتن»، جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش میشود.
در این فیلم خواهیم دید: «هفتصد سال از ترک زمین توسط انسانها سپری شده و آنچه که روی کره زمین باقی مانده، کوهها زباله و آهنپاره انباشته است. وال ای ربات هوشمند آشغال جمع کنی است که ماموریت دائمش، فشرده سازی و جمع آوری این پسماندها و آلودگیهای صنعتی است. روزی وال ای مشغول کار است که سفینهای غولپیکر از فضا فرود میآید و مهمان کوچکی را به همراه خود میآورد. این مهمان ایو (حوا) نام دارد و توسط وال ای با لفظ ایوا تلفظ میشود. ایو که ربات پیشرفتهای است موظف است که نشانههای حیات را در کره زمین شناسایی کرده و در صورت موفقیت، آن را به انسانها در اعماق فضا برده و گزارش کند که ...»
شبکه سه سیما
فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش میشود.
خلاصه داستان فیلم از این قرار است که «مریم و رضا که عقبمانده جسمی و حرکتی هستند در بهزیستی با هم آشنا شده و ازدواج میکنند. آنها خیلی زود صاحب پسری میشوند که در سنین دبستان از حرکات عجیب و غریب مادر و پدرش عذاب میکشد...»
در این فیلم سینمایی شهاب حسینی، نگار جواهریان و فرشته صدر عرفایی نقشآفرینی کردهاند.
شبکه چهار سیما
فیلم سینمایی «شعله ور» به کارگردانی حمید نعمتالله پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن میرود.
این فیلم درباره مردی میانسال است که از همسرش جدا شده و با مادرش زندگی میکند، پسری نوجوان دارد و در عین حال فردی منزوی و به داروهای ترک اعتیاد هم وابستگی شدید دارد. او برای فرار از مسئولیت هایش به سیستان و بلوچستان سفر میکند و در آنجا با دختری آشنا میشود و این آشنایی باعث ایجاد رویاهای جدیدی در ذهن او میشود. اما اعتیاد و بدگمانی به او اجازه نمی دهد روابط سالمی با دیگران برقرار کند. اتفاقی باعث میشود حس خودبرتر بینی و غرور او را از بین ببرد.
امین حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی و مژگان صابری در فیلم سینمایی «شعله ور» هنرنمایی کرده اند.
شبکه پنج سیما
فیلم سینمایی «پدینگتون ۱» به کارگردانی پائول کینگ پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ از شبکه پنج سیما پخش میشود.
در این فیلم با بازی هاگ بانیویل، سالی هاوکینز و جولی والترز خواهیم دید: «یک خرس اهل جنگلهای پرو برای یافتن خانه ای جدید به لندن سفر میکند. او که از نژاد خرسهای کمیاب است طبق گفتههای کاوشگری که به جنگل محل زندگی او و خانواده اش سفر کرده تصور میکند که شهر مکانی است با حضور آدمهای مهربان و مهمان نواز که از او استقبال گرمی خواهند کرد. اما بر خلاف انتظارش وقتی به شهر میرسد، خود را تنها و بی خانمان در مییابد تا اینکه خانواده مهربان بروان با او آشنا میشوند و او را با خود به خانه شان میبرند تا به او برای پیدا کردن کاوشگر قدیمی کمک کنند. آنها اسم او را پدینگتون میگذارند در حالی که پدینگتون در حال آشنا شدن با زندگی آدمها است؛ میلیسنت دختر مرد کاوشگر که کار او تاکسیدرمی برای نگهداری بدن حیوانات در موزه است قصد دارد پدینگتون را به دست آورد و او را بکشد. اما ...»
فیلم سینمایی «قرار تصادفی من با زندگی» به کارگردانی مارک روتموند» جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ از شبکه پنج پخش میشود.
این فیلم با بازی کاستجا اولمن، جاکوب ماتچنز و آنا ماریا موهه درباره سالیا کاهاواته پسری جوان است که علاقه بسیاری به کار هتل داری دارد او قصد دارد پس از پایان دوران تحصیلش به این کار مشغول شود که ناگهان دچار عارضه شدیدی در بینایی اش میشود او ۹۵ درصد از بینایی اش را از دست میدهد. با این حال در مصاحبههای اولیه هتل داری شرکت میکند، اما در تمام آنها به خاطر مشکل بینایی اش رد میشود. عاقبت تصمیم میگیرد هنگام مصاحبه چیزی درباره مشکلش نگوید و قبل از آن با کمک خواهرش تمرین میکند که چگونه رفتار کند که مصاحبه کنندگان متوجه ضعف بینایی اش نشوند. بدین ترتیب سالیا برای دوره کارآموزی پذیرفته میشود. اطرافیانش از جمله دوست نزدیکش در محل کار در بخش شستشوی ظروف هتل متوجه نقص بینایی وی میشوند، اما هر یک به طریقی به او کمک میکنند و اجازه نمی دهند، مدیران ارشد هتل متوجه موضوع شوند اما ...»
شبکه شما
فیلم تلویزیونی «برای دخترم ترمه» به کارگردانی پدرام زمانی پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه شما پخش میشود.
داستان فیلم درباره درگیری دختری بهنام ترمه است که بیماری مادرش همه زندگیاش را تحتالشعاع قرار داده، مادر ترمه خارج از کشور است و همین دوری ناراحتی او را شدیدتر کرده است. ترمه با ماشین امیر و آرزو تصادف میکند و قرار میشود برای جبران خسارت به مطب ترمه بروند! خواهر امیر به مطب ترمه میرود و از همه چیز به جز خسارت صحبت میکند و قصد خواستگاری برای امیر را دارد ...»
در این فیلم تلویزیونی، آرام جعفری، زهره حمیدی، رضا شادمان و مریم فشکی بازی کردهاند.
فیلم تلویزیونی «دوچرخه باز» به کارگردانی مصطفی نظریزاده جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش میشود.
داستان این فیلم در رابطه با پیرمردی به نام حاجی باباست که دوچرخه اش گم میشود و آنقدر به این دوچرخه وابسته است که زندگی اطرافیانش را سیاه میکند و نوه هایش برای یافتن دوچرخه در فضای مجازی شروع به هشتگ زدن میکنند!
حسن اکلیلی، مهران هادی، شهره موسوی و افسانه صالحی در فیلم تلویزیونی «دوچرخه باز» بازی کرده اند.
شبکه کودک
انیمیشن سینمایی «فوتبال دستی» به کارگردانی جوان جوز کامپانیلا پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش میشود.
این انیمیشن درباره پسر جوانی به نام آماندو است که یک پسر خجالتی و بسیار باهوش و با استعداد است که عضو یک تیم فوتبال دستی است که با کمک یکدیگر میخواهند تا رقیبشان یعنی گروسو را شکست بدهند که ...
فیلم سینمایی «جیمی نوترون» به کارگردانی جان دیویس جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش میشود.
سینمایی «جیمی نوترون» در مورد یک پسر باهوش ۸ ساله است که باید با کمک دوستان خود پدر و مادرشان را از دست بیگانگان نجات دهند که ...
شبکه امید
فیلم سینمایی «مردی که همه چیز را میداند» به کارگردانی استفان آرچینارت و فرانسیس پریوت لاگانی پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش میشود.
این فیلم داستان زندگی پدر و پسری است که پدر مربی فوتبال است و پسرش افسردگی و مشکلات روحی از قبیل منزوی بودن را داراست. پدر همه تلاشش را برای بازگشت پسر به زندگیس عادی انجام میدهد. در نهایت تلاش پدر به ثمر نشسته و ...
فیلم سینمایی «ماجراجویی حیوان دست آموز ژوراسیک» به کارگردانی رایان بلگراد جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش میشود.
این فیلم درباره یک پسر جوان است که یک دایناسور دوست داشتنی را از چنگ یک پرفسور دیوانه که قصد انجام آزمایش بر دایناسور را دارد نجات میدهد و ...
شبکه نمایش
فیلمهای سینمایی «مرد»، «راه طولانی خانه»، «ریشهها ۳»، «مرد دوگانه»، «قصر رویایی» و «دوستان ادی کویل» پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن میرود.
فیلمهای سینمایی و تلویزیونی «هفت معکوس»، «حادثه جویان»، «ریشهها ۴»، «زیبایی هر اتفاق»، «ماموران بزرگراه» و «پاگنده به هنگ کنگ میرود» جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش میشود.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ فیلم های سینمایی فیلم تلویزیونی سیما پخش می شود فیلم سینمایی فوتبال دستی روی آنتن بینایی اش سیما فیلم ریشه ها وال ای
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
درآمد میلیون دلاری شبکههای ماهوارهای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
اینکه پرفروشترین فیلمهای یک سال اخیر سینمای ایران، همگی، کارزارهای تبلیغاتی خود را خارج از تلویزیون و به خصوص در شبکههای ماهوارهای دنبال کردهاند، نکاتی نگرانکننده و حتی ناامیدکننده را به ذهن میآورد که موارد متعددی را از حیفومیل و خروج ارز و البته از همه مهمتر کاهش مرجعیت رسانهای تلویزیون شامل میشود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه شهروند، یکی از نقاط قوت مدیریت سینمای ایران در این چند وقت اخیر فروش هزار یا به روایتی دقیقتر هزار و ٢٠٠میلیارد تومانی سینمای ایران در نزدیک به یک سال اخیر عنوان شده است. دستاوردی رکوردشکن و نویدبخش که البته با توجه به حقایقی که در ارتباط با این آمار رسانهای شده، سوالات و تردیدهایی را نیز در فضای سینمای ایران به وجود آورده است، بهخصوص از این نظر که این دستاورد آماری متعلق به تمامیت سینمای ایران در اکران یک سال اخیر نبوده و تنها و تنها به درصدی از فیلمهای روی پرده تعلق دارد. بگذارید اینگونه بگوییم که از مجموع فروش هزار و ٢٠٠میلیارد تومانی سینمای ایران در سال گذشته بیش از یکمیلیارد تومان مربوط به هفت فیلم «فسیل»، «هتل»، «تمساح خونی»، «هاوایی»، «شهر هرت»، «ویلای ساحلی» و «بچهزرنگ» بوده و در نقطه مقابل نیز نزدیک به ٦٠ فیلم دیگری که روی پرده آمدهاند، روی هم کمتر از ٢٠٠میلیارد تومان فروختهاند، یعنی پرفروشترین فیلمهای یک سال اخیر سینمای ایران -البته اگر «بچهزرنگ» را از فهرست خارج کنیم- ٦ فیلم کمدی هستند. فیلمهایی که البته در نگاهی دقیقتر، علاوه بر کمدیبودن از یک نظر دیگر نیز با هم مشابهت و پیوند دارند: تبلیغات خارج از تلویزیون، به خصوص در شبکههای ماهوارهای!
این مطلب با نگاه به این وجه از پیوند ٦ فیلم پرفروش سینمای ایران در یک سال گذشته به رشته تحریر درآمده است.
اینکه پرفروشترین فیلمهای یک سال اخیر سینمای ایران، همگی، کارزارهای تبلیغاتی خود را خارج از تلویزیون و به خصوص در شبکههای ماهوارهای دنبال کردهاند، نکاتی نگرانکننده و حتی ناامیدکننده را به ذهن میآورد که موارد متعددی را از حیفومیل و خروج ارز و البته از همه مهمتر کاهش مرجعیت رسانهای تلویزیون شامل میشود.
در واقع این واقعیت که تمام ٦ فیلم پرفروش سال گذشته، فیلمهایی هستند که تبلیغاتشان از شبکههای ماهوارهای پخش شده؛ چه از نظر آماری و چه از منظر شرایطی که منجر به این وضع شده و البته پیامدهایی که این اتفاق میتواند به دنبال داشته باشد، به نحو طعنهآمیزی آزاردهنده و البته در عین حال، آموزنده است و نشان میدهد که سیاستهای نسنجیده شماری از مدیران میانی فرهنگ چگونه میتواند سیاستهای عمومی فرهنگ کشور را دچار اختلال و خدشه کند.
آمار و ارقام ترسناک
دادههایی که درباره تبلیغات فیلمهای سینمایی ایرانی در شبکههای ماهوارهای منتشر شده، عجیب و ترسناک هستند:
سال گذشته کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» گفته بود که «رسانههای خارجی هفتهای ۵ تا ۱۵هزار دلار برای تبلیغ فیلمهای ایرانی میگیرند.» این فیلمساز البته بلافاصله یکی از فیلمهای روی پرده را مثال زده بود که مبلغ گزافی -حدود ۲۵۰هزار دلار- داده و تمام باکس تبلیغات آن شبکههای ماهوارهای را برای فیلمش گرفته، تا با تبلیغ تماموقت، هم فروش بالای فیلمش را تضمین کند و هم اینکه فرصت تبلیغ برای فیلمهای رقیب باقی نگذارد.
دادههای ترسناک در این زمینه ادامه دارند: «چندی پیش یک خبرگزاری نوشته بود که سال گذشته سینمای ایران بیش از صدمیلیارد تومان تنها به یکی از شبکههای ماهوارهای تبلیغبگیر داده، به این معنا که تنها برای امری غیرضروری مانند تبلیغ فیلم که در شرایط درست در داخل کشور باکیفیتتر و بهتر هم میتواند انجام گیرد، رقمی تقریبا معادل یکونیم میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.
یک حسابوکتاب ساده
سال گذشته یکی از روزنامهها از قول یکی از مدیران بازاریابی شبکههای ماهوارهای نقل کرده بود که «برای پخش تیزر یکماهه فیلمها که شامل ٢٤٠ نوبت طی ٣٠ روز میشود، مبلغ ١٠هزار دلار دریافت میشود. برای پکیج ٥٤٠ نوبت پخش یک دقیقهای برای تبلیغ آثار هم صاحبان آثار باید بین ٦٠ تا ٨٠هزار دلار کنار بگذارند.»
حالا در شرایطی که سال گذشته بالای ۱۰ فیلم تنها در شبکه جم تبلیغ داشتند -آن هم نه یکبار و ١٠ بار، بلکه به طرز مشمئزکنندهای بیشتر از هزار بار- و این وضع همین حالا هم برای فیلمهای «تمساح خونی»، «بیبدن» و «سال گربه» ادامه دارد؛ با یک حساب سرانگشتی میتوان متوجه شد که سینمای ایران تنها در یک سال گذشته برای تبلیغات فیلمها چقدر هزینه کرده است!
آغاز ماجرا
اما اینکه چه شد که تبلیغات آثار سینمایی سر از شبکههای ماهوارهای درآورد، باید به روزهایی برگشت که تلویزیون که زمانی به محصولات فرهنگی روی خوش نشان میداد و به تریبونی برای بهتر دیدهشدن آثار سینمایی تبدیل شده بود، تغییر رویه داد و شروع کرد به مقاومت مقابل پخش تبلیغات سینمایی و انداختن انواع و اقسام سنگهای مختلف پیشپای محصولات سینمایی که از این میان میتوان از سختگیریهای فراوان تا ممیزیهای مستقل سازمان صداوسیما فراتر از آنچه وزارت ارشاد مصوب کرده، اشاره کرد.
این موارد که نارضایتیهای بسیاری را موجب شدند، کمکم کنداکتور تلویزیون را خالی از تبلیغات محصولات سینمایی کردند و در ادامه نیز با قواعد و مقرراتی جدید از قبیل لزوم انجام ممیزیهایی عجیب و جدید صاحبان آثار را به سمت شبکههای ماهوارهای کوچ دادند.
چندی پیش سعید خانی، پخشکننده سینما و تهیهکننده آثاری مانند «من»، «دوزیست»، «حرفهای» و «سال گربه» در این زمینه گفته بود که «مشکل اینجاست که شماری از مدیران تلویزیون درک درستی از محصول فرهنگی ندارند و در نتیجه نمیتوانند ارتباط خوبی با سینما برقرار کنند. همه ما در یک کشور زندگی میکنیم و این طبیعی است که حق داشته باشیم سینما به تلویزیون کمک کند. اما متاسفانه چنین نگاهی در سازمان صداوسیما وجود ندارد و چنین میشود که حتی فیلمی مانند «دسته دختران» هم که یک فیلم ارزشی و دفاع مقدسی و در راستای سیاستهای تلویزیون است، از تیزر بیبهره میماند. اتفاقی که البته یک زمانی کاملا برعکس بود، ولی حالا دیگر آن نگاه کلان در مدیران تلویزیون وجود ندارد.»
چرا تلویزیون نه؟!
اما در شرایطی که تقریبا تکتک صاحبان فیلمها به لزوم جلوگیری از خروج ارز از کشور واقفند و در عین حال، به تازگی نیز از موضعگیری شدید دولت و به خصوص عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات ارشاد، مبنی بر لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور و البته برخورد با فیلمهای تبلیغشده در ماهواره آگاهی یافتهاند؛ پس چرا فیلمسازان و صاحبان فیلمها چنین تصمیمی میگیرند و تبلیغ فیلمشان را به ماهوارهها میدهند؟
شماری از سینماگران به تازگی در پاسخ به این پرسش، از کاهش ضریب نفوذ تلویزیون و کاهش شمار مخاطبان این رسانه به عنوان یکی از دلایل این امر نام بردهاند. این همان چیزی است که چندی پیش رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما هم گفته بود که دیگر نمیتوانیم انتظار مخاطبان ۸۰ و ۹۰درصدی داشته باشیم.
نکته دیگری که در این میان وجود دارد، عدم صرفه مالی تبلیغات در تلویزیون است. به گزارش ایدنا، رسانه جامع تبلیغات تجاری ایران، تا قبل از ریاست پیمان جبلی، صداوسیما بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ تیزر تبلیغاتی را به فیلمهای سینمایی اختصاص میداد که نوعی یارانه به کالاهای فرهنگی بود، اما در دوره جدید صداوسیما این معادله برعکس شده و تنها ۱۰ تا ۱۵ تیزر تبلیغاتی به فیلمها اختصاص داده میشود و سازندگان باید هزینه تبلیغات بیشتر را پرداخت کنند.
امیرحسین علمالهدی، یکی از مدیران فرهنگی دولتهای گذشته و کارشناس اقتصاد سینما، با اشاره به اینکه «دلیل رجوع صاحبان آثار سینمایی به تبلیغات ماهوارهای کاهش ضریب نفوذ تلویزیون است که البته این هم تنها در مورد ۴۰درصد از سینمای ایران صدق میکند و روی ۶۰درصد باقی فیلمها تاثیر چندانی ندارد»، میگوید: «علاوه بر این، تبلیغات در تلویزیون بر اساس اعداد و ارقام صرف مالی چندانی برای سازندگان آثار ندارد، بنابراین آنها ترجیح میدهند تبلیغ کارشان را با هزینهای کمتر انجام دهند. البته در حال حاضر عدد دقیقی از میزان پول دریافتی تلویزیون بابت پخش تیزر ندارم، اما آخرین رقمی که در ذهنم هست، این استدلال را به من میدهد که تبلیغ فیلم در تلویزیون شاید بهصرفه نباشد.»
حرف آخر
نتیجه این تصمیم مقرونبهصرفه نبودن تبلیغات در تلویزیون برای فیلمهای سینمای ایران و کوچ تبلیغات سینمایی به ماهوارههاست که همانطور که گفته شد باعث خروج یکونیم میلیون دلار ارز شده و این پرسش را در شماری از خبرگزاریها به وجود آورده است که «با ادامه این روند، آیا غیر از این است که سود رکوردشکنیهای سینمای ایران بیش از اینکه به نفع سینما یا حتی تلویزیون ایران تمام شود، به جیب یکسری ماهوارهها ریخته میشود؟»
واقعا آیا رواست که سرمایههای کشور اینگونه از کشور خارج شود؟ آیا نباید کاری کرد و به خصوص نهادهای نظارتی نباید تلویزیون را وادار کنند در این راستا گامی بردارد؟!
انتهای پیام